Dear Friend of Flanders,

In view of the COVID-19-situation, specific safety measures and additional restrictions are currently in place across Belgium. You will find more detailed information on following website. For the latest travel advice to our country, please consult your local authorities.

If you are travelling to Flanders, Brussels or elsewhere in Belgium for a duration of 48 hours or more, you will need to complete a Passenger Locator Form, within the 48 hours before your arrival in Belgium. 

Take good care of yourself and each other and keep it safe and healthy.  

We hope to welcome you again soon, with twice the heart, love and hospitality. 

Warm regards,
VISITFLANDERS.

Belgian Beer Battle - VisitFlanders ©FARMBOY/JANOPDEKAMP

Un grand merci à Visit Flanders pour nous avoir donné l’occasion de découvrir le côté ouest pour la première étape de cette route de la bière.

Commencez votre visite dans la ville de Poperinge, par le Musée du Houblon (Gasthuisstraat 71, 8970 Poperinge). Vous saurez tout sur le houblon, comment il pousse, les différents types d’houblons ou bien encore, l’odeur qu’ils ont. Ce musée est une bonne entame à ce périple.

Nous nous déplacerons pour le reste de la journée en Van, un moyen ludique et agréable pour rejoindre Watou. Pour le déjeuner, vous avez un super restaurant L’Hommelhof (Watouplein 17, 8978). La particularité de ce restaurant : tout est cuisiné à base de bière. C’est assez impressionnant de voir qu’autant de plats se marient si bien avec la bière. Vous pourrez rencontrer le chef Stefaan Couttenye, qui est l’un des pionniers dans ce domaine là, il est une légende de la gastronomie à base de bière.

Go to full blog post

Back to top